Bu Saati Kaçıran Üzülür

Saat seçimi de tıpkı ayakkabı, pantolon ya da gömlek gibi tamamen kişinin kendi zevki doğrultusunda yapılır. Benim bu konudaki zevkim ise oldukça çeşitli. Bir gün 37 mm’lik tamamen klasik bir saat takarken diğer gün 48 mm boyutunda tamamen spor bir saat takabiliyorum. Hal böyleyken ve son zamanlarda ülkemizde Kasım ayı indirim ayı olarak ilan edilmişken, epey zamandır hoşuma giden bir ürünü çok uygun fiyata satılırken kaçırmak olmazdı.

Ve karşınızda Lorus RL413BX9

Bu saati geçtiğimiz Mayıs ayından beri takip ediyordum ancak mavisini mi alsam yeşilini mi alsam diye karar veremiyordum. Tam saatin yeşilini almaya karar vermişken stoklarda tükenmesi nedeniyle alamamıştım. Mavisi de içime çok fazla sinmemişti ve o yüzden vazgeçmiştim.

Geçtiğimiz günlerde ise bildiğiniz gibi malum online alışveriş sitelerinde büyük indirimler oldu ve daha önce epey baktığımdan olsa gerek bu model birdenbire yine karşıma çıktı. Üstelik fiyatı Mayıs ayındaki fiyatından bile daha uygun bir seviyeye inmişti. Saati zaten daha önce çok saat aldığım güvenilir bir firmanın da sattığını görünce direkt olarak aldım.

Lorus RL413BX9 modelini almamdaki en önemli etken uzun süredir mekanik pilot tarzı bir saat arayışım oldu. Ancak hiçbir şeyin kendi değerinde olmadığı bir piyasada diğer markaların saçma derecede fiyatlandırdıkları ürünleri de almak pek içime sinmiyordu. Gereksiz derecede pahalı fiyatlarının yanı sıra zaten bu markaların çoğu tasarım olarak da pek içime sinmiyordu… Ve tabii ki yine Lorus, hem tasarımıyla hem de harika fiyatıyla bu açığı rahatlıkla kapattı.

O zaman gelin saate biraz göz atalım:

Lorus RL413BX9 modeli neredeyse her erkeğin bileğine uyacak şekilde, 42 mm’lik oldukça ideal bir boyutta tasarlanmış. Saatin kadranı ise 12/24 saat şeklinde yani pilot saatlerinde görmeye oldukça aşina olduğumuz şekilde tasarlanmış. Ancak marka ve model belirtmek istemiyorum ama ben Lorus RL413BX9 modelinin tasarımını, çoğu markanın pilot saatlerinden daha fazla beğendiğimi net olarak belirtmeliyim.

Lorus RL413BX9 modeli beni kalite ve ince işçilik anlamında bu defa oldukça şaşırttı. Saatin kasa kenarlarına ve bezel kısmına mat cila tekniği uygulamışken, kasa ve bezel kısmının arası parlak bırakılmış. Bu Lorus markasından beklemediğim oldukça şık ve ince bir detay olarak karşıma çıktı. Ayrıca bendeki hiçbir modelinde akrep ve yelkovan haricinde fosfor kullanılmamışken bu modelde indekslerde de fosfor kullanılmış. Fosforların görünürlüğü ise karanlıkta işinizi görebilecek seviyede. kadranı detaylı ve yakından incelediğimde ise hizalama kalitesi olarak rahatsız edecek hiçbir detaya rastlamadım. Markaya ulaşan eleştirileri mi dikkate aldılar bilinmez ancak bu detaylar ve kalite artışı açıkçası beni oldukça memnun etti. Özellikle bendeki quartz modellerle bu mekanik model arasında bariz işçilik farkı var diyebilirim.

Saatin mekanizması önceki nesil otomatik Seiko saatlerden aşina olduğumuz 7S26 yani Lorus’daki ismiyle Y676. Bu mekanizma elle kurma ve saniye durdurma özelliği olmamasından dolayı çok eleştiri alsa da daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi elle durdurma ve ve kurma fonksiyonları benim için mekanik bir saatte hiçbir anlam ifade etmiyor. Benim için mekanik bir saat mekanizmasının kendini kanıtlamış, iyice olgunlaşmış bir güvenilirliğe ulaşması çok daha önemli. Bu nedenle hoşuma giden tasarıma sahip, 7S26 mekanizma barındıran bir saati her devirde, her türlü satın alırım.

Bu mekanizmayla birlikte gelen Lorus RL413BX9, günde sadece 6-7 saniye sapıyor. Mekanik saat sevenler bilir ki bu mekanizma için günde 20-30 saniyelere kadar olan sapmalar normal kabul edilir. 21 taşlı bu mekanizmanın güç rezervi ise 41 saat olarak belirtilmiş.

Saatin camı ise Seiko saatlerden aşina olduğumuz Hardlex kristal. Yani safir kristal kadar iyi değil ancak sıradan bir mineral cam kadar da kötü değil. Fiyat fayda olarak bakarsak gayet iyi.

100 metreye kadar (10 atm) su geçirmezliğe sahip bu saat yağmur ve su sıçramalarından etkilenmeyeceği gibi yüzme gibi aktivitelere de imkan tanıyor ancak ben yine de bunu hiçbir zaman kullanıcılara tavsiye etmiyorum.

Saatin kordonundan bahsetmek gerekirse bendeki modelin kordonu kumaş ya da diğer tabirle nato kordon. Kalite olarak iyi ama biraz sert. Kullanıldıkça daha konforlu hale gelecektir diye düşünüyorum.

Saatin ayrıca çelik kordonlu ve farklı kadran renklerine sahip bir çok varyantı da mevcut. Lorus’un kendi web sitesinden inceleyebilirsiniz.

Benim fikrimi merak ediyorsanız bu fiyatlara kaliteli başka marka bir mekanik saat satın almak imkansızken, Lorus RL413BX9 beklentimin üzerinde çıktı ve gerçekten memnun kaldım. Bu saati alayım ileride değerlenir gibi bir yatırım düşüncesiyle değil de (bunu her marka ve model için yanlış bulmuşumdur), hem koleksiyonumda bulunsun hem de canım istediğinde zevkle kullanırım gibi bir düşünceniz varsa kaçırmayın derim.

Bir sonraki yazımda görüşmek dileğiyle…

Bu Saati Kaçıran Üzülür” için 5 yorum

Yorum bırakın

WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın